Häxor och spöken

Åh...! Jag vill berätta vad jag håller på att sy ihop till Per! Absolut inte bokstavligt talat, jag kan inte sy! Min syfröken i högstadiet L.A. avskydde mig, jag tror hon irriterade sig på att jag inte redan kunde det vi skulle lära oss, och störde henne med frågor när hon bara ville sitta och sy på privata saker på arbetstid.
 
Men vet du vad, L.A, jag tycker du var en dryg skit som inte ville hjälpa mig och de andra, du borde försökt få oss att bli intresserade av ditt ämne istället! En bra lärare hade antagit utmaningen och sporrats av den!
 
När du dessutom pikade mig inför hela gruppen och sa att jag var så smal att det måste göra ont att rida på en häst med den beniga rumpan, då försvann min respekt för dig. Jag var 13 år, och du borde vetat att du som vuxen skulle föreställa en förebild. Slutsats: det är ditt fel att jag har en skev inställning till och konsumerar för mycket av allt som är fullt av socker och kalorier! Jag skickar fakturan från min PT till dig..!
Eh ok, nu spårade jag visst ur en aning :)
 
Jo! Jag fick en idé till en present till Per och igår bestämde jag mig för att köra! Den kräver lite research, och lite tissel och tassel... Men bara känslan av att ha tagit beslutet gör mig glad! Och tisslandet och tasslandet också :)
 
Igårkväll när P och jag gav varsin liten tjej en flaska kvällsvälling, satt Nelly och tittade på Spöket Laban. Me like! Till skillnad från Disney, Astrid Lindgren och Tom & Jerry, så är det helt ofarligt! Inga häxor och monster, inga "jävelunge" och "lortfia", inga pappor som jagar och skrämmer livet ur sina söner, inga packade pappor som somnar i snön, inga slagsmål... Helt enkelt bara den skyddade verkstad man vill ge sina barn ;)
 
Efter en liten sa N: "Det är alldeles mörkt!" Jaja, sa vi, det är det ju i källaren. Och fortsatte mata. Efter en bra stund, typ 10 minuter, sa N: "Men jag vill inte ha det såhär!" Då hade det stackars flickebarnet snällt suttit och stirrat in i en svart skärm!
Men efter det har hon lärt sig att rulla lite med fingret om skärmen skulle slockna igen. Inget ont som inte har något gott med sig! (Det gäller inte dig, L.A!)

Kommentarer
Postat av: Ankan

Mycket underhållande! Idag med!

Svar: :)
Lotti Hed

2012-08-30 @ 18:48:49
Postat av: Lojsan

Ja idag var det en blandning av ledsamhet o mkt skratt. Men vad är det för skit syfröken du hade...usch vad arg man blir!

Men jag skrattade så jag skrek på slutet! Stackars nelly...hon har tålamod den tjejen:)

Svar: Ja, Nellan är...go!!
Lotti Hed

2012-08-31 @ 23:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0