Ditten och datten

Av alla prylar och hjälpmedel jag köpt, är gåstolarna utan tvekan de jag valt om jag bara fått välja en sak.
För den som inte riktigt kan gå än, är det ju himmelriket att kunna ta sig fram, och fort dessutom! Och krocka med syrran!
Och en annan kan vara lugn med att de små inte kan skada sig. Så länge deras storasyster inte är hemma... Hennes kärlek kan ibland vara aningen hårdhänt. 
 
Mamma kom inte tillbaka med Nelly förrän vid 16-tiden, så Linn, Julia och jag fick en dag till för oss själva! En finfin bulle från Nordgården till en kopp kaffe kunde jag njuta av, medan ungarna raceade runt som skogstokiga hamstrar. Gud vad kul familjen Hed/Lundberg kommer ha med radiobilarna på Liseberg om ett par år..!
 
 
I veckan var Nelly hos frisören och klippte sig för första gången i sitt liv. Det gick jättebra, hon satt blickstilla och begrundrade sin spegelbild! När hon och mamma kom hem från Mollösund, sa hon upprört: "Mormor sa att jag har varit hos Sissan, men det var det inte! Det var Sisööören! Sisööören var det, mamma!"
Absolut! Att mormor har den dåliga smaken att kalla frisören för frissan ;)
 
 
Mammas lilla flicka börjar bli stor! Inte nog med att pottan får se sig omkörd av toaletten, lilla fröken skall dessutom tjafsa om kläder varje morgon, hon skall bestämma själv vad hon skall ha på sig! Men hon har en poäng i att har man bara snygga skor, behöver man inte så mycket kläder :)
 
 
Nu är klockan 9.55, jag har varit uppe sen 05.00 och känner väl inte direkt att jag har fått min skönhetssömn inför kvällens 40-årsfest med övernattning på Nääs och barnfri hotellfrukost och...
Men mormor hämtade just N som sover i Åsa inatt, och kl.14 tar flyttar Pernilla in, så kanske hinner man saxa ner i sängen på hotellet i eftermiddag. Om det inte blir en lång vinlunch med efterföljande shopping...! Oavsett, ikväll är det fest!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0