Min utsikt just nu

går inte av för hackor! Därtill ska läggas det själsfridgivande ljudet av vågor som kastas mot strand och klippor. Och den brännande värmen av sol på ryggen som dämpas alldeles lagom av dagens ljumma bris. Lite svårt att ta till sig Aftonbladets foton på snökaoset hemma.

Nog för att grejen är att leva i nuet, men just nu ser jag fram emot att bli pensionär! Då ska jag bo utomlands, stora delar av året. I en liten sömnig men breath taking-vacker by i ett charmigt stenhus med stora dubbeldörrar från köket ut till en lummig trädgård med ett maffigt bord som rymmer en hop vänner och familjemedlemmar.

Gångavstånd till samhället med den lilla familjeägda restaurangen, det doftande bageriet, den välsorterade ostaffären och längst bort den buttre, men barnkäre slaktaren!

Sen ska jag givetvis ha möjlighet att åka hem så ofta jag bara vill, hälsa på barnbarn och sånt. Tur då att jag kommit på en grym affärsidé som gör att jag kommer ha råd med detta! Säger inget mer, men du som har ungar kommer köpa min produkt, var så säker ;)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Heja dig! Nu är det bara jag kvar som ska få en snilleblixt så jag kan glassa som pantertant.
Här hemma är allt som vanligt- snö utanför fönstret och chipsskål i mitt knä.
Njut!

2013-01-15 @ 20:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0