Tack Aftonbladet, lite statistik och SOMMAR SOMMAR SOMMAAAAR!

Känner att jag tog i lite härom dagen när jag kallade barn "utsatta"; barn som måste finna sig i föräldrarnas tankar om hur familjelivet ska fungera. Utsatta kan man ju däremot minst sagt säga om de barn som nu får sin röst hörd genom Aftonbladets artiklar om vad som hänt med dem, efter att en av deras föräldrar (vi behöver väl inte hymla med att det oftast är pappan?) mördat den andra föräldern.
 
Fy fan, jag skäms för att vara människa när jag läser de artiklarna. Hur kan en pappa som mördat sina barns mamma, ha några som helst "papparättigheter" kvar?? Läser bland annat att barn nekats psykologisk hjälp från BUP efter att deras pappa mördat deras mamma, för att pappan, alltså mördaren, motsätter sig det! Och i flera fall tar det ÅR innan pappan mister vårdnaden om barnen, barnen till och med måste sova hos pappan i fängelset... Och så finns det de som påstår att barnets bästa går först..! Säga vad man vill om Aftonbladet, men tack och lov att de lyfter detta, tack och lov för journalister, tidningar och en mängd annan media som granskar vår sjuka värld.
 
Fast egentligen hade jag tänkt skriva att jag skrattade högt igår när jag kollade min bloggstatistik! Normalt sett brukar det vara ungefär dubbelt så många sidvisningar som unika besökare, men gårdagen slog alla rekord: fem gånger så många sidvisningar som unika besökare! Vågar man dra slutsaten att måndagen efter julledighet inte är den dag man är som mest effektiv på jobbet? Eller att folk som läser bloggar är extra bloggläsarsugna just den dagen... Hur som helst var det jättekul, tack och bock!
 
Nu har jag ställt klockan (hur ofta händer det?!) på halv fem, om ifall att ingen av ungarna är vaken då. Kvart i fem kommer tre ungar vara vakna, för att befinna sig på Landvetter vid sex-snåret! Hasta la vista!
 
Den kurvan går inte av för hackor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0