Det blev ett gott slut ändå!

2012 går inte direkt till historien som det roligaste året i mitt liv, men skulle jag sätta mig ner och tänka tillbaka skulle ändå ganska många ljusglimtar rusa förbi.
 
En gammal kompis till brorsan ska nästan göra samma resa som vi; när hennes son är 2 1/2 år, ska de få tvillingar, killar...
Hon har mailat mig ett antal frågor, och bett om tips, och mailet hon fick tillbaka var... långt! Nu har hon svarat och var tacksam för alla tips och menade att jag inte skulle tveka om det fanns mer jag ville dela med mig av. Det finns ungefär hur mycket som helst som jag önskar att jag "vetat"/tänkt på innan, som jag skulle kunna dela med mig av, men jag får nog försöka ta det lite vackert. Jag kanske bara ska skriva "Först när de är runt ett år, börjar man sakta sakta känna att man har kontroll över situationen (om man har barnflicka 40 h i veckan då alltså ;) )". Nej, det ska jag nog inte skriva. Och vår resa är ju vår resa, deras kan bli helt annorlunda. Jag kan ju föreslå att de bunkrar upp med blöjor förresten... Det första året gjorde vi av med 700 blöjor i månaden..! 
 
Jeje, julhelgen blev mysig trots att den inleddes knackigt. Några pics kommer här!
 
Kvällen före doppardagen, och tomten har visst redan varit här!
Klart Nelly ska ha något i Hello Kitty! Omslagspapper..! Men av farbror fick hon en cool HK-jacka, minsann!
Min julklapp till Per hade jag själv velat ha... 40 kort, ett att dra per vecka, där det står olika saker som partern ska fixa, som t.e.x. en helkväll med polarna på stan, fotmassage, osv...
Tomtebloss - festligt värre!
Nelly hade flera julklappar till mig och Per som hon gjort på dagis, bland annat detta fina halsband!
Min grymma och snygga man som inte har ont i ryggen längre! Linn och Julia gillar att klamra sig fast som små apungar i hans famn.
Och så kom äntligen tomten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0